Display advertising

Wil je bereik in een groot netwerk? Voor bijvoorbeeld branding van jouw merk? Of wil je banners toespitsen op (nieuwe) doelgroepen? Met display advertising kun je snel een groot bereik en brand awareness creëren. Dit kan onder andere gedaan worden met beeldadvertenties in de vorm van banners of video’s. Het gebruik van banners zorgt er voor dat jouw boodschap beter opvalt op een website.

Hoe werkt display advertising?

Display advertising is het adverteren op websites van derden. Dit wordt mogelijk omdat deze websites hun ‘lege’ ruimte op de website aanbieden als digitale advertentieruimte. Het aanbieden van deze advertentieruimte doen ze via veilingen op zogeheten exchanges en netwerken. De mogelijkheden binnen display zijn groot, samen met jou kunnen wij bepalen welke optie voor jou het beste is. 

Display advertising mogelijkheden

Programmatic buying is de inkoop van advertentieruimte en met bijvoorbeeld real time bidding zorgt ervoor dat je de juiste bannerruimte inkoopt op het juiste moment. Het Google Display Netwerk, Youtube of Facebook Ads zijn ook voorbeelden van inkoopmogelijkheden binnen programmatic buying.

Programmatic buying

Het laden van een website gebeurt in enkele seconden. Het beschikbaar stellen van digitale advertentieruimte en het toewijzen van deze ruimte aan een adverteerder, moet dus ook in enkele seconden gebeuren. Het automatisch inkopen van deze advertentieruimte heet programmatic buying. Er zijn diverse platformen waar Sprite IT mee werkt, waarmee automatisch deze bannerruimte ingekocht kan worden.

 

Real time bidding (RTB)

Real time bidding is een inkoopmogelijkheid binnen programmatic buying. Met real time bidding kun je jouw display campagnes heel gericht inzetten doordat er diverse targeting eisen meegegeven worden. Op basis van leeftijd, geslacht, interesses, zoekwoorden of websites bepaal je de doelgroep. 

Google Display Netwerk

Via Google AdWords biedt Google de mogelijkheid tot het adverteren op websites van derden. Het Google Display Netwerk is een programmatic buying platform waarmee er automatisch geboden kan worden op diverse advertentieruimtes. Google werkt hiervoor met meer dan twee miljoen websites wereldwijd. Altijd al op de website van weeronline, het AD of Youtube willen staan? Lees wat er mogelijk is in het Google Display Netwerk.

YouTube adverteren

Je kent het wel; je zoekt een video en voordat deze begint, speelt een reclame af. Dit zijn Pre-Roll advertenties of wel InStream advertenties. De advertenties worden ongeacht de lengte van de YouTube video afgespeeld. De kijker kan na vijf seconden kiezen om de advertentie over te slaan of af te kijken. Dit is een voorbeeld van display adverteren op YouTube. Een zeer effectieve manier van Display adverteren met veel mogelijkheden, we vertellen je graag meer!

Heel veel keuze, welke is nu de beste?

Display advertising geeft jouw boodschap snel een zeer groot bereik. Zo geeft het je de mogelijkheid om op verschillende websites tegelijkertijd te staan of voor bepaalde video’s op YouTube afgespeeld te worden. Gelukkig biedt het ook veel specifieke targeting mogelijkheden, zodat jouw boodschap de juiste doelgroep bereikt. 

Wij helpen je graag met het bepalen van de juiste strategie. Zo wordt voorkomen dat je onnodig geld uitgeeft met jouw advertenties.

 

Ontdek welke keuze voor jou het beste is!

Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bedrijf / Website
Interesse
Bericht

 Sprite IT Web & Online Marketing, het marketingbureau voor het MKB

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW