Display adverteren

Wilt u bereik in een groot netwerk? Voor bijvoorbeeld branding van uw merk? Of wilt u banners toespitsen op (nieuwe) doelgroepen? Met display adverteren kunt u snel een groot bereik en brand awareness creëren. Dit kan onder andere gedaan worden met beeldadvertenties in de vorm van banners of video’s. Het gebruik van banners zorgt er voor dat uw boodschap beter opvalt op een website.

Hoe werkt display adverteren?

Display adverteren is het adverteren op websites van derden. Dit wordt mogelijk omdat deze websites hun ‘lege’ ruimte op de website aanbieden als digitale advertentieruimte. Het aanbieden van deze advertentieruimte doen ze via veilingen op zogeheten exchanges en netwerken. De mogelijkheden binnen display zijn groot, samen met u kunnen wij bepalen welke optie voor u het beste is.

Programmatic buying

Het laden van een website gebeurt in enkele seconden. Het beschikbaar stellen van digitale advertentieruimte en het toewijzen van deze ruimte aan een adverteerder, moet dus ook in enkele seconden gebeuren. Het automatisch inkopen van deze advertentieruimte heet programmatic buying. Er zijn diverse platformen waar Sprite IT mee werkt, waarmee automatisch deze bannerruimte ingekocht kan worden.

Display advertentie mogelijkheden

Programmatic buying is de inkoop van advertentieruimte en met bijvoorbeeld real time bidding zorgt ervoor dat u de juiste bannerruimte inkoopt op het juiste moment. Het Google Display Netwerk, Youtube of Facebook Ads zijn ook voorbeelden van inkoopmogelijkheden binnen programmatic buying.

Real time bidding (RTB)

Real time bidding is een inkoopmogelijkheid binnen programmatic buying. Met real time bidding kunt u uw display campagnes heel gericht inzetten doordat er diverse targeting eisen meegegeven kunnen worden. Op basis van leeftijd, geslacht, interesses, zoekwoorden of websites kan er bepaald worden wie uw advertentie te zien krijgt. Via real time bidding gaan uw banners alleen mee in veilingen die aansluiten bij uw doelgroep. Hierdoor wordt uw advertentie op het juiste moment getoond aan uw potentiële klant.

Google Display Netwerk

Via Google AdWords biedt Google de mogelijkheid tot het adverteren op websites van derden. Dit heet het Google Display Netwerk en is een programmatic buying platform waarmee er automatisch geboden kan worden op digitale advertentieruimtes. Google werkt hiervoor met meer dan twee miljoen websites wereldwijd.

Dus altijd al op de website van weeronline, het AD of Youtube willen staan? Lees wat er mogelijk is in het Google Display Netwerk.

YouTube adverteren

U kent het wel; u zoekt een video en voordat deze begint, speelt een reclame af. Dit zijn Pre-Roll advertenties of wel InStream advertenties. De advertenties worden ongeacht de lengte van de YouTube video afgespeeld. De kijker kan na vijf seconden kiezen om de advertentie over te slaan of af te kijken. Dit is een voorbeeld van display adverteren op YouTube. Voor deze vorm heeft u een video nodig.

Ook is adverteren met banners of tekstadvertenties mogelijk op YouTube. Dit zijn advertenties die naast een video worden getoond óf die in beeld komen als de video aan het af spelen is. Ze worden als het ware over de YouTube-video heen gelegd.

Heel veel keuze, welke is nu de beste?

Display adverteren geeft uw boodschap snel een zeer groot bereik. Zo geeft het u de mogelijkheid om op verschillende websites tegelijkertijd te staan of voor bepaalde video’s op YouTube afgespeeld te worden. Gelukkig biedt het ook veel specifieke targeting mogelijkheden, zodat uw boodschap de juiste doelgroep bereikt. 

Wij helpen u graag met het bepalen van de juiste strategie. Zo wordt voorkomen dat u onnodig geld uitgeeft met uw advertenties. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op!

Sprite IT maakt gebruik van cookies om u de beste website ervaring te bieden. Zo werken video's, social media integraties en plugins middels cookies. Lees meer over cookies op onze cookiepagina

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW