showcase millers oils

Online branding voor Millers Oils Benelux

Millers Oils Benelux is dé leverancier van geavanceerde smeermiddelen en brandstofbehandelingen voor klassieke wagens, racewagens,  bedrijfsvoertuigen, motorsport en industriële toepassingen. Motorolie is niet zomaar een product als het gaat om high performance voertuigen. Millers Oils (hoofdkantoor Brighouse, Engeland) heeft door de jaren heen producten ontwikkeld voor de verzorging van geliefde klassieke voertuigen en blijft innovatief als het gaat om de ontwikkeling van hoogwaardige producten.

Marktverovering en online branding

In de Benelux is onze klant dé importeur van Millers Oils producten. Naast dat er B2B wordt geleverd aan autobedrijven, betreedt Millers Oils Benelux sinds kort ook de consumentenmarkt. In Nederland en omstreken wonen veel autoliefhebbers, van oldtimers tot racewagens. Dit betreft een specifieke doelgroep die vaak merkentrouw is. Een markt en doelgroep om te veroveren dus.

Nadat Millers Oils Benelux een nieuwe website heeft gelanceerd is Sprite IT als online marketing partner in beeld gekomen. Het hoofddoel is online verkopen genereren en verhogen via de vernieuwde webshop. Daarnaast moet Millers Oils Benelux bekendheid krijgen onder nieuwe doelgroepen, dit gaat om online branding. Met een kwaliteitsproduct met scherpe prijzen gaan we de (online) concurrentie aan.

Online strategie

De middelen die wij inzetten zijn onder andere: Google Ads, Emailmarketing en Contentmarketing ten behoeve van branding en SEO. Echter gaat het om het geheel en de meetbare resultaten. De online marketingmiddelen moeten in lijn staan met elkaar en met een overkoepelende strategie. Het gaat om het totaalplaatje. De traffic die wordt gegenereerd moet uitkomen op een website dat aansluit op de verwachtingen van de doelgroep, de uitingen op Display moeten herkenbaar zijn en potentiële klanten moeten zich “thuis voelen” op de social kanalen.

Social community creëren

De autoliefhebberij is groot in de Benelux en dat uit zich ook op verschillende social media platformen. Het gaat om het delen van de passie met anderen. Het uitwisselen van beelden en ervaringen met elkaar gebeurt veel op kanalen als Instagram en Facebook. Voor Millers Oils Benelux werken we aan een online community op social media met als doel deze aan het merk verbinden. Content,  beeld en tone of voice zijn hierbij essentieel. Het moet passen bij het merk en doelgroep om een verbintenis te kunnen laten ontstaan.

Neem een kijkje op Facebook voor meer informatie.

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW