Adverteren via Google Ads

Google Ads  bestaat uit het zoeknetwerk, Display Netwerk en Shopping. Adverteren via het advertentienetwerk Google Ads is een sterk online marketingmiddel om verschillende doelen na te streven. Wil je omzet verhogen, meer traffic op jouw website, productaanbiedingen promoten of leads genereren? Laat ons jou adviseren over dit veelzijdige advertentienetwerk.

Zoeknetwerk, Display Netwerk of Shopping

Ads biedt adverteerders de mogelijkheid om producten en diensten te promoten binnen het Zoeknetwerk, het Display Netwerk of Shopping. Het zoeknetwerk is de bekendste zoekmachine die een ieder gebruikt om snel informatie, een product of dienst op te zoeken. Adverteren binnen het zoeknetwerk wordt gedaan met tekstadvertenties.

Het Display Netwerk van Google bestaat uit meer dan twee miljoen websites waar Ads-advertenties kunnen weergegeven. Display adverteren kan gedaan worden met banners, tekstadvertenties, videoadvertenties en interactieve media-advertenties. Ga door naar de pagina over het Google Display Netwerk.

Met advertenties in Google Shopping kun je direct jouw aanbod vertonen aan de online consument. Shopping werkt op basis  van productfeeds; de producten met beschrijving en prijs zijn tevens jouw advertenties. Shopping maakt het voor de consument gemakkelijk om producten met elkaar te vergelijken en hierbij direct op de hoogte te zijn van de prijs, verzendkosten, verkopersbeoordelingen en aanbieders van het product.

Doelgroep benadering

Met Google Ads kan jouw doelgroep zeer accuraat benaderd worden. Producten en diensten kun je onder de aandacht brengen op het moment dat een potentiële klant een behoefte uit door middel van een zoekopdracht. De targetinginstellingen binnen Ads maken het mogelijk om een doelgroep zeer gericht te benaderen. Voorbeelden van targeting zijn: netwerk, device, locatie, taal of demografie. 

Advertentieveiling van Google Ads

Met de advertentieveiling van Ads kan een adverteerder een advertentie laten vertonen op basis van ingestelde zoektermen. De targeting, het cost per click-bod en de kwaliteitsscore van jouw Ads campagne zullen gebruikt worden om de positie van de advertentie te bepalen. De relevantie van de advertenties voor de zoekopdracht is zeer belangrijk. Met relevante advertenties kan er een hogere positie behaald worden dan jouw concurrent, ook als het bod lager is. Bij elke zoekopdracht wordt de veiling van Ads geactiveerd en worden advertenties opnieuw beoordeeld. Jouw positie zal per veiling (per zoekopdracht) verschillen.

 

Bidmanagement

Het managen van jouw biedingen is een strategisch marketingspel. Met welk Cost per Click bod bereik je de ideale positie voor jouw advertentie? Hoe zorg je ervoor dat de kosten per klik niet te hoog worden, zodat jouw campagne rendabel blijft en jouw conversieprijs acceptabel? Elke branche, concurrentiemarkt of campagne vraagt om een andere aanpak. Strategische keuzes voor biedingen worden zelfs op zoekwoordniveau bepaald.

Conversieresultaten verbeteren

Als het over Google Ads gaat, wordt er al snel gesproken over conversies. Een conversie is een behaald doel, zoals een transactie, afronding van een online formulier of het bereiken van een specifieke webpagina. Wat het doel ook mag zijn, uiteindelijk streven we altijd naar voor een conversieprijs en een conversiepercentage dat voor je het juiste rendement oplevert.

 

Conversieprijs verlagen 

Welke prijs heb je moeten betalen voor het behalen van jouw doel? De kosten moeten in balans zijn met de opbrengst, zodat jouw campagnes rendabel zijn en meer gaan opleveren. Een belangrijke optimalisatieslag binnen Ads is dan ook het verlagen van de conversieprijs, met behoud van het aantal conversies. Om jouw ROI (Rendement op investering) te berekenen moet je goed weten wat de totale kosten zijn. Naast het advertentiebudget zijn dit bijvoorbeeld productie- of personeelskosten. Zo kunnen wij voor jou bepalen of het gewenste resultaat wordt behaald met Google Ads.

Conversiepercentage verhogen 

Het conversiepercentage is ook een zeer belangrijke meetfactor voor jouw Ads campagnes. Het conversiepercentage wordt berekend door het aantal behaalde conversies te delen door de advertentieklikken. Er zijn veel soorten optimalisaties die uitgevoerd kunnen worden om de (conversie)resultaten binnen Google Ads te verbeteren.

Ben je benieuwd welke strategie voor jouw product of dienst binnen jouw markt het beste werkt? Neem contact met ons op voor meer informatie.

 

Hoe haal je meer uit je Google Ads?

Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bedrijf / Website
Interesse
Bericht

 Sprite IT Web & Online Marketing, het marketingbureau voor het MKB

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW