Adverteren op vergelijkingssites

Online vergelijken van producten en prijzen, dit gebeurt niet alleen via Google Zoeken of Google Shopping. Ook zijn er vergelijkingssites die het de consument gemakkelijk maken om producten, prijzen en aanbieders met elkaar te vergelijken en ook binnen één platform aankopen te doen bij verschillende aanbieders. Er is voor elke branche een vergelijkingswebsite.  Zo is er voor de autobranche Autoscout24.nl en is Fashionchick populair als online modeplatform. Door op een vergelijkingswebsite te adverteren kun je als webshopeigenaar jouw producten gericht onder de aandacht brengen bij nieuwe, potentiële klanten.

Jouw producten op een vergelijkingssite?

Vergelijkingssites werken met verschillende modellen als het gaat om adverteren voor e-commerce. Dit kan op basis van CPC (Cost per Click) of CPS (Cost per Sale).

De producten worden in de meeste gevallen ingeladen op basis van een productfeed of er is een technische koppeling (API) met jouw webshop benodigd. Beide oplossingen zorgen voor een actuele vertoning van jouw productassortiment, prijzen en voorraden.

Vergroot jouw markt

Jouw markt vergroten via vergelijkingssites? Maak de juiste strategische keuzes bij het betreden van vergelijkingssites. Met welk vergelijkingsplatform worden jouw potentiële klanten benaderd en welke kosten komen hier bij kijken? Wat voor soort technische koppeling of productfeed werkt het meest efficiënt? Onze marketeers denken graag met je mee. Twijfel niet om contact op te nemen en jouw plan van aanpak met ons te delen.

Neem nu contact met ons op!

Voornaam
 
Achternaam
 
E-mailadres
  
Telefoonnummer
  
Bedrijf / Website
Interesse
 
Bericht
 

 Sprite IT Web & Online Marketing, het marketingbureau voor het MKB

ROI verbeteren

Marketing visie

Doelgroep benadering

Unieke content

Creatieve ideeën

Vergelijkingssites voor webshops

Beslist.nl

Via dit Nederlandse vergelijkingsplatform kun je met een Winkelwagen account een nieuwe doelgroep kan aanspreken. Online shoppers kunnen via beslist.nl producten vergelijken en direct afrekenen binnen het platform. Het voordeel voor de bezoeker is dat deze meerdere producten van verschillende aanbieders tegelijkertijd kan bestellen binnen één platform. Voor de adverteerder is het Cost per Sale biedingssysteem van toepassing. Dit betekent dat de adverteerder een commissiepercentage betaald dat verschilt per productcategorie. Om jouw producten weer te kunnen geven binnen beslist.nl zal er een technische koppeling (API) gemaakt worden met jouw webshop, zodat voorraden, prijzen en productinformatie altijd actueel zijn op beslist.nl. Wanneer een consument jouw producten heeft gezien binnen beslist.nl en direct in jouw webshop besteld, ben je geen kosten kwijt aan beslist.nl!

Kieskeurig.nl

De vergelijkingssite Kieskeurig.nl kan zorgen voor potentiële klanten naar jouw webshop. Op dit platform worden prijzen van jouw producten vermeld en wordt de webshop beoordeeld aan de hand van sterren. Je betaalt maandelijkse kosten per doorgestuurde lead op basis van CPC. De tarieven zijn afhankelijk van de prijs van het aangeboden product. Om producten en prijzen op Kieskeurig.nl te kunnen vertonen wordt er gewerkt met een pricefeed (vergelijkbaar met productfeed), die de actuele status van jouw assortiment weergeeft. Kieskeurig.nl rekent eenmalige opstartkosten en is verder een CPC biedsysteem. Kieskeurig.nl kan bijdragen aan extra traffic op jouw website. Het voordeel is dat men uiteindelijk direct in jouw webshop bestelt en dit niet via een externe partij gaat.

 

Bol.com

Groot in Nederland en België, Bol.com biedt webshopeigenaren de mogelijkheid om producten te verkopen via Bol.com. Online consumenten doorlopen het bestelproces binnen Bol.com en rekenen hier ook af. Er wordt een vast commissiepercentage berekend over de verkochte producten, dit tarief verschilt per productcategorie. Om de producten in te laden in het verkoopkanaal is er een technische koppeling nodig. 

Marktplaats

Naast het aanbod van tweedehands spullen, biedt Marktplaats adverteerders de mogelijkheid om producten en diensten aan te bieden onder de noemer Admarkt. Marktplaats heeft 7,3 miljoen bezoekers per maand, waardoor het bereik hoog is. Admarkt werkt op basis van CPC en via een API of feed wordt jouw productaanbod automatisch ingeladen. Met Marktplaats heb je een groot bereik tot specifieke doelgroepen.

eBay en Amazon

Internationale vergelijkingssites als eBay en Amazon worden in Nederland minder gebruikt dan de Hollandse merken, zoals marktplaats en bol.com. Beide platformen bieden de mogelijkheid om juist internationale successen te boeken. Amazon is groot in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje, hierdoor zeer geschikt om de Europese markt te betreden. eBay is actief in 190 landen, de meeste gebruikers zijn te vinden in de United States en China. Grijp je kans!

Overige vergelijkingssites

  • Fashionchick
  • Autotrack
  • Autoscout24
  • Twenga
  • Tweakers
  • Vergelijk.nl

 

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW