Online marketing consultancy

Bent u zelf goed bezig met de online marketing voor uw bedrijf, maar loopt u even vast? Of heeft u behoefte aan een frisse wind en een nieuwe kijk op de marketingactiviteiten? Dan is Online Marketing Consultancy de ideale oplossing. 

Wat is Online Marketing Consultancy?

Eigenlijk dekken de woorden de lading prima; wij leveren consultancy op het gebied van Online Marketing. Daarmee leggen we onze kennis en ervaring in uw handen zodat u ermee kunt doen wat u wilt. Binnen de wereld van Online Marketing draait het vaak om het uitbesteden van activiteiten aan Marketingbureau’s. Maar wij begrijpen heel goed dat dit niet altijd wenselijk of de meest rendabele oplossing is. Door middel van consultancy kunt u zelf bepalen waar u onze marketeers voor inzet en op welke manier.

Waar wordt Online Marketing Consultancy voor gebruikt?

Dat ligt helemaal aan uw wensen en doelstellingen. In de praktijk merken wij dat de consultancy veelvuldig wordt ingezet voor de volgende situaties:

  • De organisatie heeft één of meerdere marketeers in dienst. De ervaring leert dat marketeers die voor één organisatie werken soms moeite hebben om vernieuwde initiatieven te bedenken of om creatief te blijven. Doordat wij voor verschillende organisaties in verschillende branches werken, hebben we ideeën en oplossingen in overvloed.  Op basis van consultancy helpen wij de inhouse marketeers om nieuwe kansen te zien, te benutten en ondertussen de kennis van de nieuwste trends en ontwikkelingen uit te breiden.
  • De organisatie heeft een beperkt marketingcapaciteit in dienst. De grootste bottleneck voor veel organisaties; door de beperkte capaciteit moeten de marketeers hun beschikbare tijd verdelen over verschillende disciplines. Hierdoor is niet de focus aanwezig om optimale resultaten uit iedere discipline te halen. We zien in de praktijk ook vaak dat de marketeers daarom niet over de juiste diepgaande kennis beschikken om de beste resultaten te halen. Onze marketeers worden dan ook vaak ingezet om analyses te maken van één of meerdere onderdelen en zo inzichtelijk te maken waar de kansen op verbeterd rendement liggen. Uw marketeers krijgen zo een to-do lijstje wat ze moeten doen, optimale efficiency dus!
  • De marketeer(s) missen een goede sparringspartner. Marketing is geen exacte wetenschap (daarom vinden wij het zo leuk) en iedere marketeer heeft een eigen visie. Als marketeer horen we dan ook graag wat een andere expert van bepaalde ideen en campagnes vindt. Met deze informatie kunnen we namelijk onze eigen ideen toetsen en ondertussen de campagnes nóg beter maken. In de praktijk zien we vaak dat inhouse marketeers behoefte hebben aan een goede sparringspartner. Uiteraard overleggen ze hun plannen wel met het management maar zinnen als: ‘Zou je dat niet beter…’ of ‘Ik zou dat zo niet doen, maar…’ horen ze vrijwel nooit. Onze marketeers zijn er trots op dat ze een duidelijke visie hebben en zijn ook niet bang om deze te delen. Zij worden dan ook regelmatig door bedrijven ingezet om deze visie te delen met andere marketeers.

Hebben uw marketeers behoefte aan iemand die: écht inhoudelijk met ze meedenkt, ze helpt met complexe vraagstukken, ze de juiste richting op stuurt of ze wat werk uit handen neemt? Dan is de Online Marketing Consultancy de juiste oplossing.

Onze resultaten met Online Marketing Consultancy

In de loop der jaren hebben onze consultants al veel verschillende bedrijven geholpen op consultancybasis. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Een cosmetische kliniek op weg geholpen met SEA. Deze kliniek wilde zelf graag SEA campagnes beheren, maar de marketeer had hier onvoldoende kennis van. Verdeeld over 4 sessies hebben wij samen met hen de eerste campagnes opgebouwd en ondertussen meer dan genoeg ideeen gegeven om deze zelf verder uit te bouwen. Binnen 1,5 maand waren ze volledig up & running.
  • Een analyse voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Het MarCom team van het ministerie had niet voldoende kennis om een uitgebreide doelroepanalyse te doen voor één van de projecten. Wij hebben dit voor ze uit handen genomen en een kant-en-klaar adviesrapport geschreven waarmee ze zelf invulling konden geven aan de benadering van de doelgroep. Meer informatie daarover is te lezen in de case die we daarover geschreven hebben.
  • Een groot kledingmerk nét dat stapje verder geholpen. Dit zeer bekende merk had zelf online marketeers in dienst die inspiratie misten om de AdWords campagnes beter en rendabeler te maken. Daarom vroegen ze ons om vanaf de zijlijn mee te kijken, wat we natuurlijk graag doen. Iedere 2 weken bespraken we onze bevindingen, de resultaten van de afgelopen periode en de actiepunten voor de aankomende periode. Het resultaat: hoger conversiepercentage, lagere conversieprijs, groter bereik en veel meer kennis bij de inhouse marketeers.

Hoe kunnen we u helpen?

Zoals u kunt zien zijn de mogelijkheden vrijwel eindeloos. Afhankelijk van de situatie passen we onze dienstverlening aan. Wilt u weten hoe wij denken over uw situatie? Neem dan even contact met ons op en we vertellen het u graag!

  

Sprite IT maakt gebruik van cookies om u de beste website ervaring te bieden. Zo werken video's, social media integraties en plugins middels cookies. Lees meer over cookies op onze cookiepagina

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW