Wat als je zou weten wie er op jouw website aan het kijken is? En wat als je dan ook nog eens weet wat deze persoon in het verleden op jouw website bekeken heeft? En hoe lang? En wat als je op basis hiervan persoonsgebonden marketing kan voeren op deze persoon? Dat zou jouw marketing vele malen effectiever maken, toch? Marketing Automation maakt dit allemaal mogelijk, wij vertellen je er graag meer over.
Dat is afhankelijk van iedere situatie. Wij brengen graag voor jou in kaart hoe jouw leadproces er nu uitziet en hoe Marketing Automation dit efficiënter en effectiever kan maken. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op en wij gaan graag met je in gesprek!
Sprite IT Web & Online Marketing, het marketingbureau voor het MKB
Meer weten
Kortgezegd maakt Marketing Automation het mogelijk om toekomstige klanten (prospects) te begeleiden door het aankoopproces om zo een maximaal rendement uit de marketing activiteiten te halen. Het draait hier om anonieme websitebezoekers om te zetten naar prospects en uiteindelijk naar goede leads op basis van het gedrag en de interesses van de gebruikers.
Marketing Automation neemt de afgelopen jaren een enorme vlucht binnen Online Marketing. De koppeling tussen CRM en CMS – oftewel tussen het klantensysteem en de website – zorgt voor een zeer effectieve benadering van de markt. Dit zorgt voor hoge conversiepercentages en optimaal rendement tot gevolg – mits Marketing Automation correct wordt ingezet.
De mogelijkheden – en daarmee ook de voordelen – van Marketing Automation zijn eindeloos. Maar de belangrijkste voordelen zijn toch wel:
We weten het; Marketing Automation klinkt moeilijk en erg arbeidsintensief. Om eerlijk te zijn, het is ook geen ‘Plug & Play’ oplossing. Maar net als met alle marketingactiviteiten gaat het hier ook om het inzetten van de juiste kennis en kunde. En als dit ingezet wordt, hoeft het implementatietraject niet lang te duren. Bij de implementatie van Marketing Automation gaat het niet enkel om het implementeren van een stukje software. Marketing Automation vraagt ook inzet van de organisatie, want het draait uiteindelijk om het optimaliseren van de communicatiestrategie. Je gaat namelijk echt mét jouw toekomstige klanten communiceren en niet langer eenrichtingsboodschappen versturen. Wij hebben alle benodigde stappen voor implementatie van Marketing Automation voor je op een rijtje gezet. Hier zie je snel en overzichtelijk wat er moet gebeuren om Marketing Automation effectief in te zetten.
De mogelijkheden van Marketing Automation worden gefaciliteerd door een software oplossing. Bekende leveranciers van deze software zijn: Hubspot, Marketo, Eloqua & SharpSpring.
In alles wat wij aanbieden kijken wij naar de beste kwantiteit en kwaliteit verhouding. SharpSpring heeft als Marketing Automation tool het beste van beide. Daarom adviseren wij onze klanten veelal het gebruik van SharpSpring. Uiteraard kunnen wij ook prima uit de voeten met een andere tool.
SharpSpring groeit ontzettend snel en is dan ook niet voor niets gekozen als beste Marketing Automation software in de Emerce Top100. Buiten de gebruiksvriendelijkheid en de compleetheid van de software, is de kostenstructuur van SharpSpring erg duidelijk. Bekijk welke pakketten wij bieden voor het gebruik van SharpSpring.
Marketing Automation klinkt duur en dit beeld wordt nog eens extra versterkt door grote leveranciers als Hubspot en Marketo. Bij Sprite kiezen wij altijd voor de beste prijs- kwaliteitverhouding. Daarom zijn wij officieel partner van Sharpspring. Dit snelgroeiende softwarepakket is compleet, eenvoudig in het gebruik en zeer betaalbaar. Het biedt soortgelijke features als de grote jongens in de markt. Onze ervaring is dan ook zeer positief en vinden het onnodig om voor een duurdere optie zouden gaan, als het tot dezelfde resultaten leidt. De pakketten die wij bieden met deze software:
Kom meer te weten over de beschikbare pakketten