E-mailmarketing

E-mailmarketing wordt ook vandaag de dag nog veel gebruikt door bedrijven. Bij Sprite IT kun je terecht als je deze vorm van online marketing wilt inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Waarschijnlijk krijg jij er wekelijks of zelfs dagelijks ook mee te maken. Webshops laten je weten dat je de online winkelwagen hebt verlaten en Google geeft je regelmatig updates over je account.

Er ligt een hoop potentie in jouw doelgroep. Sommigen hebben al kennisgemaakt met jouw bedrijf, maar anderen moet je nog zien te bereiken. Door de e-mailmarketing diensten van ons online marketing bureau in te zetten vergroot je je commeriële invloed op deze doelgroep.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je stuurt je bericht direct aan de ontvanger. Er zijn allerlei regelgevingen geweest die de mogelijkheden van e-maimarketing beperken. Zo mag je alleen nog commerciële berichten sturen aan mensen die ervoor hebben gekozen om deze te ontvangen. Daarnaast moet er altijd een maneir zijn voor deze ontvangers om zich ‘uit te schrijven’. Dit is een manier om uit de mailinglijst gehaald te worden.

Veel mensen denken daarom onterecht dat e-mailmarketing niet meer werkt. Echter wordt het vandaag de dag nog zeker veelvuldig gebruikt.

 

 Bekijk alle diensten

Is e-mailmarketing nog effectief?

Met de intrede van social media zou je je af kunnen vragen of e-mailmarketing nog wel effectief is. Het antwoord is zeker weten. Volgens cijfers van Statista en PPM Express checkt 82% van de mensen dagelijk hun persoonlijke e-mail. Als we inzoomen op zakelijke e-mails stijgt het mogelijk tot 98%, waarbij 58% het zelfs doet als eerste handeling van de werkdag.

Zo zie je dat e-mail de basis vormt van contact, ook al gebruikt men vandaag de dag veel verschillende vormen van communicatie. Dit is een gegeven dat niet van de een op de andere dag zal veranderen. Jouw bedrijf kan dus nog voor een lange tijd profiteren van de mogelijkheden die e-mailmarketing in de handen van een specialist zoals Sprite IT biedt.

De voordelen van Sprite IT

E-mail vectorHet meestgebruikte zakelijke communicatiemiddel

Meer bezoekers vectorJe klanten verliezen je nooit uit het oog

Geavanceerde marketingtoolsEffectief door geavanceerde marketingtools

Heb ik e-mailmarketing nodig?

Ieder bedrijf heeft baat bij e-mailmarketing. Het is een van de manieren waarop je je klanten geïnteresseerd houdt en waarop je kunt inhaken op speciale gebeurtenissen. Heb jij bijvoorbeeld een uitverkoop dan kun je deze via de mailinglijst aankondigen. Als je zelf niet heel creatief bent in het verzinnen van manieren om je nieuwsbrief in te zetten kun je onze e-mailmarketing expert inschakelen. Wij maken de inhoud voor je en bedenken nieuwe content om het hele jaar vooruit te werken.

Wil je het maximale uit je klantenbestand halen dan heb je e-mailmarketing nodig. Ons bureau in Amsterdam gaat graag het gesprek met je aan hoe we dit voor elkaar krijgen.

 

E-mailmarketing combineren met andere online marketing

E-mailmarketing is natuurlijk niet het enige dat je meer omzet geeft. Door het te combineren met de andere diensten vergroot je de ROI van je bedrijf. Dit komt omdat de verschillende online marketing takken goed met elkaar samenwerken. Waar potentiële klanten je voor het eerst misschien zien op social media, krijgen ze daarna een Google Ads te zien. Uiteindelijk schrijven ze zich in voor je niewsbrief en worden ze binnengehaald via een speciale actie die jij die week uitrolt. Op die manier bereik je je leads op elk vlak binnen de marketinfunnel.

Het is belangrijk om op de voorgrond te blijven bij je doelgroep. Wanneer ze meerdere keren terugdenken aan jouw merk blijf je ‘on top of mind’. Door je leads warm te houden kun je ze op een gegeven moment naar binnen halen via e-mailmarketing of een van de andere services die ons bureau in Amsterdam aanbiedt.

Ontdek jouw kansen met Sprite IT

We raden je aan om vrijblijvend advies aan te vragen bij onze specialist. Samen met jou gaat hij de kansen van jouw bedrijf na op het gebied van e-mailmarketing. Dit gesprek vormt de basis van de stappen die daarna genomen moeten worden. Uiteindelijk komt er een concreet plan uit. Dit is een win-win situatie, want jij bent niks kwijt voor het advies, maar je komt wel een stap dichterbij het kiezen van de optimale online marketing voor je bedrijf.

Wil je vandaag nog een adviesgesprek aanvragen? Neem dan contact met Sprite IT op.

Wat houdt e-mailmarketing in?
E-mailmarketing is een vorm van direct marketing en bestaat al een hele tijd. Je stuurt via de e-mail een (persoonlijk) bericht naar geïnteresseerden. Dit zijn bijvoorbeeld al bekende klanten of mensen die zich hebben ingeschreven voor jouw nieuwsbrief.
Hoe begin je met e-mailmarketing?
Je begint met e-mailmarketing door eerst te weten wat je wilt communiceren en een lijst te hebben van geïnteresseerden. Vervolgens maak je een plan van aanpak door vervolgberichten alvast klaar te hebben en de resultaten te kunnen meten.
Is e-mailmarketing legaal?
E-mailmarketing is legaal, maar je moet je wel aan een aantal regels houden. Het is belangrijk dat iedereen die jouw e-mails ontvangt de optie heeft om aan te geven dat ze geen verdere mails meer willen ontvangen. Dit heet een opt-out optie. Daarnaast zijn er ook regels omtrent de opt-in, dus wanneer iemand al dan niet ervoor heeft gekozen om jouw berichten te ontvangen.

Meer weten? Neem contact op!

Voornaam
 
Achternaam
 
E-mailadres
  
Telefoonnummer
  
Bedrijf / Website
Interesse
 
Bericht
 

Sprite IT, het marketingbureau voor het MKB

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW