E-mailmarketing voor klantenbinding en hogere conversie

E-mailmarketing, een sterk online marketingkanaal dat zorgt voor (haast persoonlijke) één op één klantcontact.

Op maat gemaakt

“One size fits all” gaat volgens ons niet op bij e-mailmarketing. Timing, inhoud, onderwerpregel, design, tone of voice en call to actions zijn essentiële elementen bij e-mail: zo valt de mailing op in een overvolle inbox. De doelgroep heeft een persoonlijke benadering nodig waarbij de inhoud aansluit op zijn profiel, zoals de behoeften en interesses. Het draait hierbij om doelgroep segmentatie en een gepersonaliseerd aanbod.

De toegevoegde waarde van e-mail

E-mail kan voor een bedrijf of merk veel verschillende doelstellingen nastreven; zoals het creëren en warmhouden van een klantrelaties, voor leadgeneratie, stimuleren van (herhaal)aankopen of informatie- en kennisdeling. Welk doel er ook wordt vastgesteld in de online strategie, het doel is dat e-mailmarketing van grote toegevoegde waarde is voor jouw organisatie.

E-mail als onderdeel van Marketing Automation

E-mails zijn onderdeel numero uno bij marketing automation. Marketing Automation draait om het bij de hand nemen van een consument en deze met gepersonaliseerde content door het aankoopproces te begeleiden. Dus de doelgroep komt in een funnel terecht en wordt op het juiste moment benaderd met relevante content. Bekijk hoe dat precies in zijn werk gaat.

E-mail software; gratis en betaald

E-mailmarketing kan een onderdeel zijn van Marketing Automation. Maar zeker ook gebruikt worden als marketingmiddel dat op zichzelf staat. Wij gebruiken dan voornamelijk MailChimp en MailPlus als nieuwsbrief programma.

MailChimp

MailChimp is een gratis te gebruiken tool. Het fijne aan deze tool is dat het niet alleen gratis is om te gebruiken, maar er ook tot een lijstgrootte van 2.000 contacten maandelijks gratis gemaild kan worden. De prijzen voor meer contacten zijn tussen de 3 cent en 2 cent per verzonden e-mail. MailChimp heeft verder als voordeel dat je snel aan de slag kan door het drag-drop systeem en de standaard templates. Lees hier waarom MailChimp ideaal is om jouw eerste mailing mee te versturen.

MailPlus

MailPlus is een betaalde tool waar licentiekosten voor betaald worden en credits ingekocht worden voor het verzenden van e-mails. De credits bij MailPlus gaan van €0,009 tot minimaal €0,005 per e-mail. Daartegenover staat dat MailPlus voor bijvoorbeeld e-commerce retailers de optie geeft om de mailings te koppelen aan Magento en klantlijsten. Zo kun je inhoud van een e-mail aanpassen naar voorkeuren van uw contacten en kun je aanbiedingen zoals de sale gemakkelijk inladen. Verder biedt MailPlus de optie om uitgebreide welkomstcampagnes te maken en biedt het een pop-up inschrijvingsmodule voor een website aan.

Behoud klantcontact via e-mailmarketing

E-mailmarketing vraagt veel aandacht en marketingkennis. Wij bedenken, ontwikkelen, optimaliseren, analyseren en managen e-mailcampagnes van begin tot eind. Meer weten? Neem contact op!

Sprite IT maakt gebruik van cookies om u de beste website ervaring te bieden. Zo werken video's, social media integraties en plugins middels cookies. Lees meer over cookies op onze cookiepagina

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW