Marketing automation neemt veel werk uit handen van je bedrijf in Amsterdam. Wanneer het beheren van je klantrelaties te veel tijd kost ben je toe aan automatisering. Gek genoeg maakt het automatiseren van je e-mails, berichten en andere communicatiemiddelen ze persoonlijker. Het is een online marketing toepassing die je bedrijf efficiënter maakt.
Als je te maken hebt met veel prospects en klanten is de data die je moet verwerken nog veel groter. Je wilt weten in welk segment elke klant valt en wanneer het tijd is om deze te benaderen. Laat een marketing automation tool jouw bedrijf in Amsterdam helpen om hier orde in te scheppen. Aan de hand van deze software weet je precies wanneer het tijd is om de kortingsbonnen te versturen of wie je kan introduceren aan het nieuwe assortiment.
Marketing automation werkt op basis van grote gegevensverzamelingen. Iedere keer als een klant of lead jouw website bezoekt, een order plaats of interacteert met je social media geven ze waardevolle data. Echter omdat het om zulke grote hoeveelheden gaat heb je iets nodig om het overzichtelijk te houden. Daar komt een marketing automation tool bij kijken. Met deze software rangschik je je klantenbestand in verschillende categorieën. Op basis van leeftijd, interesses en budget kan het systeem ze vervolgens benaderen om een aankoop te doen.
Marketing automation heeft de afgelopen jaren zo’n enorme vlucht genomen omdat het de online marketing heeft getransformeerd van outbound marketing (laat de leads jou vinden) naar inbound marketing (vind je eigen leads). Daarbij zorgt marketing automation voor een verbinding tussen de traditionele online marketing silo’s: SEA, SEO, Social, E-mailmarketing etc. Dit kan ook niet anders, want marketing automation heeft grote verkeersstromen nodig om goed te werken. Het werkt daarom het beste in combinatie met deze andere marketingkanalen.
Bekijk alle diensten
Het werk is dan nog niet gedaan. De processen moeten continu geoptimaliseerd worden, er moeten nieuwe buyer persona’s gemaakt worden, de KPI’s in de gaten gehouden worden en er moet uiteindelijk een rapportage komen.
Geautomatiseerde processen
Ontdek de voorkeuren van je doelgroep
Optimale klantreis van jouw klanten
Marketing automation bestaat uit het opbouwen van profielen van de leads, het aanbieden van relevante informatie aan de hand van het profiel en als laatste bepalen of deze lead klaar is om naar sales gestuurd te worden. Lead management vormt een rode draad in deze drie fases. Lead management bestaat uit:
Middels lead management worden profielen opgebouwd. Die profielen kunnen dan klant of groep-specifiek benaderd worden via e-mailmarketing en landingspagina’s. Dit benaderen, de nurturing, van die lead wordt middels marketing automation tools, automatisch gedaan. Aan de hand van open- of klikgedrag kan een lead verder geëvalueerd worden.
Marketing automation is voor ieder bedrijf toepasbaar. Of je nu een kleine groep klanten hebt of heel veel, het maakt voor het proces niet uit wat de aantallen zijn. Als specialist in Amsterdam hebben we veel bedrijven geholpen met het binnenhalen van nieuwe klanten, maar ook met het verbeteren van de relaties met de huidige.
Iedere keer checken wie je ook al weer een update moet sturen over het assortiment kost veel tijd. Je collega’s kunnen veel efficienter werken als een computer het bulk van het werk voor ze doet. We hebben het hier om de terugkerende taken zoals het opdelen van de gegevens in categorieën of het op zoek gaan naar patronen.
Elke keer dat jij contact hebt met je prospects en klanten wil je dat het ertoe doet. Ons bedrijf stelt door marketing automation jou in staat om te herkennen wat je klanten willen. Het houdt bij wat de kenmerken zijn van specifieke klanten. Op basis van deze interesses worden automatisch berichten klaargezet. Zelfs het versturen kan geautomatiseerd worden.
Door een volledig beeld te krijgen van al je contacten bouw je een groot klantenbestand op. Alles dat ze hebben gedaan op je website bouwt een profiel op. Je hebt hierdoor zeer gepersonaliseerde accounts tot je beschikking. En omdat je zo’n goed beeld hebt van iedereen kun je persoonlijke berichten sturen. De effectiviteit van deze boodschappen is vele malen groter dan ongerichte bulk mails.
22-9-2017
Als webshopeigenaar begin je klein en zo vaak ook met h ...
11-9-2017
Als je bezig bent met marketing automation, een goede t ...
10-10-2017
Weinig methodes in (online) marketingland zijn zo boomi ...
16-5-2022
Het binnenhalen van klanten is zowel op de B2C als B2B ...
Wil jij dat jouw marketing automation wordt uitgevoerd door een echte professional? Laat dan een specialist van Sprite IT in Amsterdam de tools installeren. Hiermee ben jij straks een fractie van de tijd bezig om je klanten te bedienen van hoogwaardige interacties. Nooit meer stuur je een kortingscode naar de verkeerde doelgroep en nooit meer mis jij de kans om in te haken op een belangrijk moment.
Wil jij het liefst meteen beginnen met het opzetten van je marketing automation in Amsterdam? Neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.
Kom meer te weten over de beschikbare pakketten
Sprite IT, het marketingbureau voor het MKB