Retargeting - maak gebruik van een 2e kans

Je kent het vast wel; je hebt producten bekeken op een webshop, maar deze niet aangeschaft. Nadat je de website hebt verlaten krijg je 'opeens' op andere websites advertenties te zien van die specifieke webshop en in veel gevallen met exact de producten die je hebt bekeken. Welkom in de wereld van Retargeting.

Gemiddeld verlaat maar liefst 98% van de websitebezoekers jouw website weer zonder de gewenste transactie of conversie te doen. Retargeting is het onderdeel binnen Online Marketing wat als doel heeft om deze doelgroep alsnog te laten converteren. Retargeting kan op verschillende manieren en via verschillende platformen, hieronder behandelen we de belangrijkste. 

Ben jij ook nog niet klaar om afscheid te nemen van 98% van jouw websitebezoekers? 

Dan vertellen we je graag welke retargetingmiddelen je het beste in kunt zetten. Retargeting is een redelijk technisch verhaal, dus dat behandelen we het liefste aan de telefoon, daarvoor kun je ons bellen op 020-2621330. Wil je toch liever per mail een uitleg of dat wij jou bellen, vul dan het contactformulier in. 

Let op: wij gebruiken zelf ook retargeting. Dus als je er voor kiest om het onderstaande contactformulier niet in te vullen, dan zie je ons straks vanzelf verschijnen op een andere website!

 

 

Social Media Retargeting

We leven in een wereld die voor een groot deel gedomineerd wordt door Social Media. Heb je er weleens bij stil gestaan hoe vaak je per dag op Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter komt? Social Media is volledig verweven in ons surfgedrag en daarmee ook in ons online koopgedrag, want je stopt niet opeens met overwegen of je een bepaalde laptop gaat kopen omdat je toevallig op Facebook zit. Om deze reden is Social Media Retargeting een belangrijk onderdeel van iedere retargetingstrategie. De exacte uitwerking en benadering verschilt enorm per Social Media kanaal, maar daar vertellen we graag meer over tijdens een gesprek!

 

AdCrowd als Retargetingplatform

Wij gebruiken regelmatig AdCrowd als retargetingplatform. AdCrowd is aangesloten op alle grote advertentieaanbieders en heeft daarom een dekking van ruim 97%. Door het gebruik van AdCrowd kunnen we egelijkertijd de advertentieplatformen van Google, Facebook en Instagram benaderd worden. Dit scheelt een hoop werk en houdt voor jou de kosten overzichtelijk. Doordat AdCrowd geen extra kosten rekent voor het uitleveren van de advertenties, worden marketingbudgetten zeer effectief uitgegeven. AdCrowd is redelijk gebruiksvriendelijk en door iedereen te gebruiken, het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de achterliggende strategie. 

 

 

 

Bannering en tekstadvertenties via het Google Display Netwerk

Via Google AdWords biedt Google de mogelijkheid tot adverteren op websites van derden, dit heet het Google Display Netwerk. Dit kan gebruikt worden om een nieuwe doelgroep aan te spreken. Of om een bestaande doelgroep door middel van retargeting opnieuw te benaderen. Deze retargeting wordt gedaan door het gebruik van tekstadvertenties, banners of een combinatie van beiden. Met retargeting via Display kun je doelgroepen bereiken die eerder jouw website hebben bezocht. Zo kun je bijvoorbeeld alle bezoekers bereiken die geen actie hebben afgerond op de website, zoals een aankoop of contactopname. Het effectief inzetten van retargeting gaat samen met het segmenteren en benaderen van specifieke doelgroepen. Door retargeting toe te passen binnen het Google Display Netwerk krijg je toegang tot ongeveer 2 miljoen sites en mobiele applicaties waar de advertenties vertoond kunnen worden. Een enorm bereik dus!

 

RLSA - Remarketinglijsten voor zoekadvertenties (AdWords)

Remarketinglijsten voor zoekadvertenties (RLSA) is het opnieuw benaderen van websitebezoekers in het zoeknetwerk van Google. Interessant aan deze functionaliteit is dat er extra geboden kan worden op zoektermen van bezoekers die al eerder de website bezocht hebben. Iemand komt bijvoorbeeld op een website middels het zoekwoord ‘laptop test 2016’. Diegene zoekt diezelfde dag of een week later op ‘Dell Latitude laptop’. Dan is de kans op een aankoop aanzienlijk groter. In dat geval zijn we bereidt om voor deze (be)zoeker wat extra te betalen, zodat de advertentie goed in beeld is bij deze potentiële klanten. De kans tot aankoop wordt vergroot ten opzichte van de concurrent. RLSA wordt net zoals retargeting toegepast op basis van doelgroeplijsten; goede doelgroepsegmentatie is dan ook zeer belangrijk. Buiten het reguliere zoeknetwerk, is RLSA ook zeer geschikt om toe te passen in Google Shopping campagnes.

 

Dynamische Retargeting

Ken je dat? Je hebt een mooi paar schoenen gezien online, maar vond ze toch wat aan de dure kant. Maar je kunt het niet loslaten en een paar uur later besluit je ze toch maar te kopen. Maar waar had je de schoenen ook alweer gezien? Dan maar weer naar Google en opnieuw zoeken. Een gemiste kans voor de webwinkeleigenaar, want nu wordt hij noodgedwongen in een concurrentiestrijd gegooid die hij/zij eigenlijk al had gewonnen. Met dynamische retargeting voorkom je dit. Dynamische retargeting benadert namelijk de websitegebruikers met exact het product wat zij bekeken hebben in de webshop, ideaal dus om de 'twijfelende gebruiker' toch te triggeren met beelden van het product om zo de aankoopkans te vergroten. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een productfeed, waarmee productafbeeldingen en prijzen direct worden ingeladen en dus altijd actueel zijn. Dynamische Retargeting is misschien wel het krachtigste middel voor webshops en wat ons betreft een absolute must in een retargetingstrategie.

 

Sprite IT maakt gebruik van cookies om u de beste website ervaring te bieden. Zo werken video's, social media integraties en plugins middels cookies. Lees meer over cookies op onze cookiepagina

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW