Retargeting - maak gebruik van een 2e kans

U kent het vast wel; u heeft producten bekeken op een webshop, maar deze niet aangeschaft. Nadat u de website heeft verlaten krijgt u 'opeens' op andere websites advertenties te zien van die specifieke webshop en in veel gevallen met exact de producten die u heeft bekeken. Welkom in de wereld van Retargeting.

Gemiddeld verlaat maar liefst 98% van de websitebezoekers uw website weer zonder de gewenste transactie of conversie te doen. Retargeting is het onderdeel binnen Online Marketing wat als doel heeft om deze doelgroep alsnog te laten converteren. Retargeting kan op verschillende manieren en via verschillende platformen, hieronder behandelen we de belangrijkste. 

Bannering en tekstadvertenties via het Google Display Netwerk

Via Google AdWords biedt Google de mogelijkheid tot adverteren op websites van derden, dit heet het Google Display Netwerk. Dit kan gebruikt worden om een nieuwe doelgroep aan te spreken. Of om een bestaande doelgroep door middel van retargeting opnieuw te benaderen. Deze retargeting wordt gedaan door het gebruik van tekstadvertenties, banners of een combinatie van beiden. Door retargeting toe te passen binnen het Google Display Netwerk krijgt u toegang tot ongeveer 2 miljoen sites en mobiele applicaties waar de advertenties vertoond kunnen worden. Een enorm bereik dus!

RLSA - Remarketinglijsten voor zoekadvertenties (AdWords)

Remarketinglijsten voor zoekadvertenties (RLSA) is het opnieuw benaderen van websitebezoekers in het zoeknetwerk van Google. Interessant aan deze functionaliteit is dat er extra geboden kan worden op zoektermen van bezoekers die al eerder de website bezocht hebben. Iemand komt bijvoorbeeld op een website middels het zoekwoord ‘laptop test 2016’. Diegene zoekt diezelfde dag of een week later op ‘Dell Latitude laptop’. Dan is de kans op een aankoop aanzienlijk groter. In dat geval zijn we bereidt om voor deze (be)zoeker wat extra te betalen, zodat de kans groter is dat de aankoop bij ons wordt gedaan en niet bij de concurrent. RLSA wordt net zoals retargeting toegepast op basis van doelgroeplijsten. Buiten de toepassing op tekstadvertenties is RLSA ook zeer geschikt om toe te passen op Google Shopping campagnes.

Social Retargeting

We leven in een wereld die voor een groot deel gedomineerd wordt door Social Media. Heeft u er weleens bij stil gestaan hoe vaak u per dag op Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter komt? Social Media is volledig verweven in ons surfgedrag en daarmee ook in ons online koopgedrag, want u stopt niet opeens met overwegen of u een bepaalde laptop gaat kopen omdat u toevallig op Facebook zit. Om deze reden is Social Retargeting een belangrijk onderdeel van iedere Retargetingstrategie. De exacte uitwerking verschilt enorm per Social Media kanaal, maar daar vertellen we graag meer over tijdens een gesprek!

Dynamische Retargeting

Kent u dat? U heeft een mooi paar schoenen gezien online, maar vond ze toch wat aan de dure kant. Maar u kunt het niet loslaten en een paar uur later besluit u ze toch maar te kopen. Maar waar had u de schoenen ook alweer gezien? Dan maar weer naar Google en opnieuw zoeken. Een gemiste kans voor de webwinkeleigenaar, want nu wordt hij noodgedwongen in een concurrentiestrijd gegooid die hij/zij eigenlijk al had gewonnen. Met dynamische retargeting voorkomt u dit. Dynamische retargeting benadert namelijk de websitegebruikers met exact het product wat zij bekeken hebben op uw webwinkel, ideaal dus om de 'twijfelende gebruiker' toch nog even te verleiden met het product en hem/haar toch nog tot aankoop te verleiden. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een productfeed, in veel gevallen dezelfde die voor Google Shopping wordt gebruikt. 

Dynamische Retargeting is misschien wel het krachtigste retargetingmiddel voor webwinkels en wat ons betreft een absolute must voor iedere webwinkel!

AdCrowd als Retargetingplatform

Wij gebruiken regelmatig AdCrowd als retargetingplatform. AdCrowd is aangesloten op alle grote aanbieders van advertentieruimte en heeft daarom een dekking van ruim 97%. Door het gebruik van AdCrowd kunnen bijvoorbeeld tegelijkertijd de advertentieplatform van Google, Facebook en Instagram benaderd worden. Dit scheelt een hoop werk en houdt voor u de kosten overzichtelijk. Doordat AdCrowd geen extra kosten rekent voor het uitleveren van de advertenties, worden marketingbudgetten zeer effectief uitgegeven. AdCrowd is redelijk gebruiksvriendelijk en door iedereen te gebruiken, het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de achterliggende strategie. 

Bent u ook nog niet klaar om afscheid te nemen van 98% van uw websitebezoekers? 

Dan vertellen we u graag welke retargetingmiddelen u het beste in kunt zetten. Retargeting is een redelijk technisch verhaal, dus dat behandelen we het liefste aan de telefoon, daarvoor kunt u ons bellen op 020-2621330. Wilt u toch liever per mail een uitleg of dat wij ú bellen, vul dan het contactformulier in. 

Let op: wij gebruiken zelf ook retargeting. Dus als u er voor kiest om het onderstaande contactformulier niet in te vullen, dan ziet u ons straks vanzelf verschijnen op een andere website!

 

Sprite IT maakt gebruik van cookies om u de beste website ervaring te bieden. Zo werken video's, social media integraties en plugins middels cookies. Lees meer over cookies op onze cookiepagina

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW