Contentmanagement en copywriting

In de SEO-wereld wordt vaak gezegd “Content is King”. Hiermee wordt bedoeld dat content (tekst op de website) het allerbelangrijkste is binnen SEO. Content is zeker een hele belangrijke factor, echter is het niet het enige. Als jouw website bijvoorbeeld technisch niet goed in elkaar steekt, dan wordt een hoge positie verkrijgen óók met hele goede teksten nog een uitdaging.

 

Content voor meer rendement

Een goed geschreven blog of websitetekst kan in B2B of B2C het verschil maken tussen een-van-de-zovele of thought leader. Content op een website, binnen social media of in een advertorial is vaak een eerste contactpunt met een potentiële klant. Deze content wordt als eerste gezien of gelezen, voordat een persoon besluit om contact op te nemen. De content moet daarom sterk zijn, aansluiten op de doelgroep en de juiste vertaalslag maken van de merkwaarden van het bedrijf. Met de content die je verspreid wil je klanten of leads imponeren, vasthouden en binnenhalen. Teksten geschreven naar de doelgroep, met de juiste tone-of-voice en aan de hand van een uitgekiende strategie zorgen voor extra rendement. Daar kunnen wij je bij helpen.

 

Verhoog relevantie door de juiste zoekwoorden

Aan de hand van de websitecontent bepalen de zoekmachines de relevantie voor bepaalde zoekopdrachten. Is de content inhoudelijk niet goed of niet logisch ingericht? Dan zullen de zoekmachines de website op relevante zoekopdrachten niet of niet hoog in de ranking komen. Bij het schrijven van content is het belangrijk om te kijken naar de woorden waarop je gevonden wilt worden per webpagina. Deze zoektermen moeten terugkomen in de content. Dit geeft zowel herkenning voor de bezoeker als voor de zoekmachines. Bij opstart van jouw SEO content optimalisatie bepalen we samen de belangrijkste zoektermen. Zijn dit er heel veel, dan beginnen we met thema’s, subsets of de top 10.

 

Unieke constante stroom van nieuwe content

Voor alle websites gelden dat zoekmachines veel waarde hechten aan unieke content. Hiermee classificeren zij pagina’s als nuttig of relevant voor de bezoeker. Websites met veel dubbele teksten worden geclassificeerd als minder geschikt omdat er geen unieke informatie op staat. Daarom zorgen wij ervoor dat elke nieuwe pagina of artikel, van titels, meta descriptions tot beschrijvende productteksten, uniek en relevant is. Vervolgens is het van belang om een continue stroom van content te creëren. Naast informatieve teksten kijkt Google ook naar hoe nieuw of up-to-date de tekst is. Een verouderde tekst wordt niet  gewaardeerd. Ook moet de website in "beweging" zijn om goed beoordeeld te worden door Google of andere zoekmachines.

 

Optimalisatie van de huidige content

Heb je al redelijk wat content op jouw website? Dan kunnen wij naast nieuwe teksten ook de bestaande informatie optimaliseren. Deze content zal herschreven of geoptimaliseerd worden op basis van een zoektermstrategie, zodat de zoekmachines de juiste relevantie kunnen vinden binnen de website. Daarbij kijken wij of onderdelen als interne linkstructuur, Meta descriptions, HTML Headings, Tags en Rich snippets correct ingericht zijn.

Nieuwe websiteteksten nodig?

Zakelijke informatieve teksten of vernieuwende blogartikelen, wij hebben voor elke content de juiste pen. Met een scherp oog op de doelgroep schrijven wij teksten en creëren wij aantrekkelijk beeld die invulling geven aan jouw visie en positionering. Ook creëren wij content voor andere online middelen, zoals social of emailmarketing. 

Voornaam
 
Achternaam
 
E-mailadres
  
Telefoonnummer
  
Bedrijf / Website
Interesse
 
Bericht
 

Sprite IT Web & Online Marketing, het marketingbureau voor het MKB

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW