Product webshop babybranche

Online marketing aanpak voor webshop in Babyartikelen

De Babyartikelen webshop is opgericht in 1998. Zij verkopen kinderwagens, buggy’s, autostoeltjes, speelgoed, babykleding en accessoires. Zij vertegenwoordigen bekende merken als Joolz, Bugaboo, Easywalker, Babyzen en Phil&Teds. Naast een vestiging in Noord-Holland hebben zij een webshop met een uitgebreid assortiment. Naast de fysieke winkel halen zij ook een groot deel van de omzet binnen via de webshop.

Internationale webshop

Wat kenmerkend is voor deze webshop, is de internationale inzetbaarheid. Meertalig, bestemmingsgericht en voor zowel bezoeker als beheerder een hoog gebruikersgemak. Een voorbeeld is dat verzendkosten en btw-kosten automatisch worden berekend per bestemmingsland. De leverancier en de klant hebben hier verder geen omkijken naar. 

Magento webshop

De webshop die wij hebben gebouwd, is een typisch voorbeeld van het veelzijdige Magento platform. Een webshop waarbij verschillende modules er voor zorgen dat er snel besteld kan worden, voorraden direct worden bijgewerkt en de webshop altijd up-to-date is. 

Marktverovering met Google Ads

Google Ads is het middel om in beeld te komen van de consument zodra deze de behoefte uit. Zo komt de webshop onder de aandacht bij potentiele klanten die nog niet bekend waren met de webshop. Ook worden nieuwe landen betreed, zoals België, Rusland of de Scandinavische landen. Elk land vraagt om een andere strategie en inzet. De taal van de advertentieteksten is essentieel en ook zijn er grote verschillen in de product- of merkenpopulariteit per land. Hier spelen we op in door constante markt- en campagneanalyse uit te voeren en de uitkomsten direct door te voeren in de strategie.

Social media beheer

Social media is een verlengstuk voor het bedrijf. Doordat social media groeit is het belangrijk om als bedrijf hier goed op in te spelen. Om de naamsbekendheid en brand awareness te vergroten voor de webshop, verzorgen en beheren wij de social media platformen. Wij creëren content voor de Facebook en Instagram pagina's. Updates en advertenties die geplaatst worden moeten niet alleen de online verkopen stimuleren maar ook zorgen voor meer interactie met de doelgroep.

Content

Door inzet van een social media strategie meten we hoe de doelgroep zich online gedraagt en beweegt. Door de juiste content in te zetten op de kanalen proberen we zo goed mogelijk in te spelen op de informatiebehoefte van de doelgroep.  Hierbij gebruiken we zowel tekst als beeld om het verhaal te ondersteunen. 

baby jungle      Vrouw met een kinderwagen

showcase baby jungle
Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW