showcase fva

Online marketing consultancy voor Automotive klanten

Onze klant in de  Automotive vertegenwoordigt in Amsterdam, Hoofddorp en Aalsmeer de mooie merken Fiat, Abarth, Kia, Alfa Romeo, Jeep en Dodge RAM. Voor zowel nieuw auto’s als voor occasions staan zij zeven dagen per week klaar. Om de klant alles te kunnen bieden verzorgen zij ook de service en onderhoud, reparaties, lease mogelijkheden en sinds kort financieringen en verzekering van de voertuigen. Dit alles zowel voor de particulieren als zakelijke markt.

Men heeft ambitieuze doelstellingen voor de drie locaties. In onze ogen zeker niet onhaalbaar. Men heeft zelf intern al een online marketeer tot hun beschikking. Wij dan ook gestart met online marketing consultancy, Google AdWords en content optimalisatie.

Consultancy

Wij ondersteunen de directie met consultancy, zodat zij intern de juiste aansturing kunnen geven. De consultancy is voornamelijk gericht op groei van het aantal inkomende leads, uitdragen eenduidige online positionering en advies over de lancering van nieuwe diensten. Maar ook de meer praktische tips en adviezen voor de juiste metingen en koppelingen van verschillende sales en CRM systemen komen aan bod.

Google AdWords

De Google AdWords campagnes hebben wij bij de start van de samenwerking overgenomen. Het grote aanbod van  de autpmotive klant en de mate van concurrentie in de autosector, zorgt ervoor dat AdWords een erg intensief en specialistisch project wordt. Voor de klant worden verschillende advertentie manieren ingezet; adverteren in het zoeknetwerk, display bannering en retargeting. Zo benaderen we klanten die zelf actief op zoek zijn, mensen die interesse hebben getoond in bijvoorbeeld de merken Fiat of KIA (display netwerk) en her benaderen we bezoekers die de website hebben verlaten zonder conversie actie (retargeting). Bij de klant streven we voornamelijk op taxatie en proefrit aanvragen. In de AdWords campagnes wordt in de advertentieteksten en keuze in zoekwoorden hierop ingespeeld. Generieke zoekwoorden als Fiat auto of Kia auto hebben we bewust achterwegen gelaten. Door het actief adverteren op de modellen in combinatie met occasion, dealer, plaatsnamen of uitvoeringen kunnen we gericht adverteren en zo de kans op conversie verhogen. In de eerste maand hadden we dan ook een kostenbesparing van 25% gerealiseerd zonder verlies van inkomende klikken én nog belangrijker; zonder verlies van conversies.

Content

De Automotive klant zorgt zelf voor de wekelijkse nieuws updates op de website, beeldmateriaal en social media updates. Wij verlichten de taken van de interne online marketeer voor de teksten van de algemene webpagina’s. Zo hebben wij de teksten op de modellen pagina’s herschreven, maar zijn ook de stukken voor leasen, financiering en verzekering van onze hand.

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW