hoog in google komen

Het hebben van een website of webshop is niet genoeg. De site of shop moet ook goed vindbaar zijn in de zoekmachines en binnen Google in het bijzonder. Helaas zijn er maar een paar topposities te verdelen en alleen door kwalitatieve optimalisatie kan ook jouw website hoger in Google komen.

Zoekmachine optimalisatie kost niet altijd de hoofdprijs

Wij horen vaak de misvatting dat de websites die hoog in Google staan ook de websites zijn die het meeste budget uitgeven. Dit is absoluut niet waar! Google heeft een duidelijke strategie voor de organische resultaten waarbij ze relevantie altijd boven budget laten gaan. In onze optimalisaties staat deze relevantie dan ook altijd centraal. Het voordeel hiervan? Dat niet alleen de vindbaarheid van jouw website verbeterd maar dat jouw gebruikers ook een betere gebruikerservaring hebben en je dus meer rendement uit jouw website haalt.

Hoger in Google is geen 'trucje'

Wat anderen ook mogen zeggen; er is geen standaard trucje om hoger in Google te komen. Het optimaliseren van posities in de zoekmachines is altijd maatwerk en afhankelijk van de huidige situatie en jouw wensen. De posities in de zoekmachines worden bepaald aan de hand van een groot aantal variabelen waaronder:

SEO content

Oftewel de informatie (tekst en beeld) die op de website staat. Aan de hand van de content bepalen zoekmachines waar de website over gaat. Vervolgens wordt door de zoekmachines bepaalt op welke zoekopdrachten de website relevant is. Dus: hoe beter de content, hoe beter de zoekmachines de relevantie kunnen bepalen.

 

Techniek van de website

De allereerste stap. Als de robots van de zoekmachines geen wijs kunnen worden uit de techniek van de site, kunnen ze ook niet bepalen waar de inhoud over gaat, dus weten ze simpelweg niet op welke zoekopdrachten de website getoond moet worden. De techniek van de website gaat dan ook veel verder dan de functionaliteiten aan de voorkant.

Linkbuilding 

Het versterken van jouw externe linkprofiel. Dit is een essentieel en krachtig onderdeel om hoger in Google te komen. De externe links geven de zoekmachines een beeld van de populariteit van de website; hoe meer links, hoe populairder het domein, hoe beter de zichtbaarheid. Dit is kortgezegd de insteek van Linkbuilding, de praktijk is echter veel uitgebreider. Bij linkbuilding moet rekening gehouden worden met een groot aantal factoren als: herkomst van de link, kwaliteit van de verwijzende website, het woord waarmee verwezen wordt etc. Heel veel variabelen waar wij jou graag mee helpen!

 

 Dit zijn de meest toonaangevende factoren, maar dit zijn slechts 3 van de circa 150 variabelen die bepalen hoe hoog een website in de zoekmachines voorkomt. Je zult dus begrijpen dat 'een trucje' nooit het gewenste effect op alle variabelen kan hebben. Wat wel werkt? Kwalitatieve optimalisatie perfect afgestemd op jouw website en situatie.

 Ontvang een vrijblijvende zoekmachine optimalisatie analyse

Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bedrijf / Website
Interesse
Bericht
 

Sprite IT Web & Online Marketing, het marketingbureau voor het MKB

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW