Domeinautoriteit verhogen met Linkbuilding

Vroeger op het schoolplein was het al snel duidelijk: het kindje met de meeste vriendjes kreeg de meeste aandacht, werd het eerst uitgenodigd voor verjaardagpartijtjes en hoefde zich nooit af te vragen wat hij of zij op woensdagmiddag zou gaan doen. En als er nieuwe kinderen in de klas kwamen? Dan probeerden zij zo snel mogelijk vriendjes te worden met het populaire kind, daar werden ze zelf namelijk ook wat populairder van. Als volwassenen vinden we het begrip ‘populariteit’ niet meer zo belangrijk, maar voor de zoekmachines is deze “wet van het schoolplein” nog steeds erg actueel.

 

Waarom is domeinautoriteit belangrijk?

Google – dé huidige standaard op het gebied van zoekmachines – is ooit begonnen met het doel om gebruikers de meest relevante informatie te bieden tijdens een zoektocht. In eerste instantie legden zij hierbij de nadruk op de inhoud van de website, sterke inhoud zorgt namelijk voor en goede informatievoorziening naar de gebruikers. Dit principe staat nog steeds centraal in de huidige zoekmachineoptimalisatie. Lees daarover hier meer.

Het aanbod van platformen met sterke content is echter enorm groot, dus er moest een manier gevonden om hier onderscheid tussen te maken. Domeinautoriteit is hierin één van de onderscheidende factoren. De manier waarop de zoekmachines hiermee omgaan verschilt eigenlijk niet veel van het schoolplein.

 

Domeinautoriteit in het kort

Domeinautoriteit is een cijfer van 0 tot 100 en is in het leven geroepen door Moz (een toonaangevend SEO platform). Domeinautoriteit voegt een aantal belangrijke ‘populariteitsfactoren’ samen tot één score. De belangrijkste onderdelen hierin zijn:

  • Het totaal aantal links naar de website;
  • Het aantal verschillende verwijzende domeinen;
  • De kwaliteit van deze domeinen.

Domeinautoriteit is dus geen cijfer wat door de zoekmachines bepaald wordt. Echter, in de afgelopen jaren is gebleken dat de domeinautoriteit een zeer goede indicatie geeft van de vindbaarheid van een website.

 

Goede linkbuilding verhoogt de domeinautoriteit

Het woord ‘goede’ is écht cruciaal in bovenstaande titel. De uitspraak: “Doe het goed of doe het niet” is zeker van toepassing. Slechte linkbuilding kan namelijk een hele berg schade met zich meebrengen. Denk hierbij aan verminderde vindbaarheid, penalty’s van de zoekmachines of in het ergste geval volledige verwijdering van de website uit de zoekmachines.

Maar wat is dan goede linkbuilding?

Linkbuilding is een apart en specialistisch vakgebied binnen SEO. Om exact uit te leggen wat goede linkbuilding zou daarom een heel technisch verhaal worden. In het kort kenmerkt goede linkbuilding zich doordat:

  • De linkbuilding op maat wordt toegepast voor iedere website. Ieder linkprofiel vraagt namelijk een unieke benadering.
  • De linkbuilding een natuurlijke groei van het aantal links en verwijzende domeinen handhaaft.
  • De verwijzende domeinen ook echt waarde toevoegen aan de website.
  • De linkbuilding een continu proces is, eenmalige optimalisaties of boosts hebben – in het beste geval – slechts tijdelijk een positief effect.

Afhankelijk van de fase waarin jouw website zich bevindt kun je zelf een deel van de linkbuilding uitvoeren. Maar na verloop van tijd zul je merken dat jouw eigen inspanningen niet meer het gewenste effect hebben. Je beschikt namelijk niet over een uitgebreid netwerk van potentiële hoogwaardige linkpartners. Hiervoor kun je het beste terecht bij een gespecialiseerd bureau.

Wij hebben – samen met onze partners – mooie resultaten behaald op het gebied van linkbuilding. Bekijk bijvoorbeeld eens de case over bouwhuysch. Wil je weten hoe linkbuilding je kan helpen om betere organische resultaten te behalen? 

Bel ons op 020-2621330 of vul onderstaand formulier in.

Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bedrijf / Website
Interesse
Bericht

 Sprite IT Web & Online Marketing, het marketingbureau voor het MKB

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW