Er groeit een hele generatie op die nog nooit met een vaste telefoon heeft gebeld, geen idee heeft wat een diskette is en sneller kan typen dan de meeste van ons kunnen praten: de Milennials. Als je niet in deze groep valt, is de kans groot dat digital marketing tools en best practices je als hocuspocus in de oren klinken. Maar online marketing is tegenwoordig een essentieel onderdeel van iedere organisatie. Wij hebben daarom deze online marketing voor Dummies opgesteld, zodat ook jouw organisatie een online marketing succesverhaal kan worden.
Een website is het online visitekaartje van een bedrijf. Het is daarom van cruciaal belang dat deze goed in elkaar zit. Aangezien de verwachtingen van websitebezoekers continue veranderen (evenals best practices voor webdesign) moeten websites voortdurend worden bijgewerkt. Niet alleen qua content, maar ook variabelen die worden beïnvloedt door het gedrag van websitebezoekers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan usability, gebruiksvriendelijkheid, snelheid en mobielvriendelijkheid. Lees hier meer over website design.
SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalsatie) en is een verzameling van technieken om je website te optimaliseren, met als doel de organische (niet betaalde) vindbaarheid in zoekmachines te verbeteren. Bijna iedereen (94%) zoekt eerst online voordat een aankoop gedaan wordt. Dit geldt voor zowel B2B als B2C. Van deze zoekers, kijkt 75% niet eerder dan de eerste pagina met zoekresultaten. 7 van de 10 zoekers klikt op de organische resultaten. Met behulp van SEO kan jouw bedrijf tussen deze belangrijke, meest geklikte resultaten komen te staan. Lees hier meer over SEO.
SEA staat voor Search Engine Advertising en betekent het adverteren in zoekmachines. Het verschil tussen het hierboven beschreven SEO en SEA, is dat je voor SEA betaald om tussen de zoekresultaten vertoond te worden. Hierdoor is het mogelijk om op korte termijn een sterk verbeterde vindbaarheid te realiseren. Vindbaar voor precies de doelgroep die jij wil bereiken; met SEA kun je namelijk heel specifiek targeten en inspelen op de vraag van jouw klanten. Bovendien kun je de campagnes heel uitgebreid meten zodat je optimaal rendement behaald. We vertellen je graag meer over de voordelen van SEA.
E-mail marketing is eigenlijk het moderne equivalent van de traditionele brievenbuspost. Al jaren is dit één van de meest gebruikte vormen van online marketing, en wat ons betreft terecht. Het is een effectieve manier om contact te houden met je doelgroep en ze vervolgens over te halen tot een bepaalde actie. Denk hierbij aan het opnemen van contact, branding, warmhouden van klantrelaties, stimuleren van conversies, up-sell en meer. Welk doel je ook voor ogen hebt, e-mail marketing kan van grote toegevoegde waarde zijn
Geen enkel medium van vóór de digitale revolutie is vergelijkbaar met social media. En dat maakt het voor oudere organisaties vaak één van de meest intimiderende vormen van online marketing. Met social media kun je kortgezegd volgers aan je bedrijf vinden en direct, tegelijk of op individueel niveau, met hen communiceren. Hiermee creëer je een niveau van betrokkenheid dat simpelweg niet mogelijk was voor de digitale revolutie. Voorbeelden van social media zijn Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Welk social media platform is interessant voor jouw organisatie?
Inbound marketing draait om het aantrekken van potentiele klanten naar jouw website met handige en zinvolle informatie. Deze vorm integreert vrijwel ieder online marketing kanaal: SEO, content, SEA, e-mail en social media. Een goede strategie zorgt ervoor dat je na het eerste contact in contact blijft met de potentiele klant.
Hier komt marketing automation om de hoek. Met marketing automation heb je in principe een Sales agent in huis, die 24/7 vragen en verzoeken persoonlijk beantwoord en informatie verstrekt waar op dat moment behoefte aan is. Dit maakt de communicatie effectiever en efficiënter. Het doel hiervan is om prosects te converteren tot klant en klanten te converteren in loyale klanten. Wil je meer weten over marketing automation?
Online marketing is het antwoord op de fundamentele veranderingen in de manier waarop wij informatie consumeren, producten en diensten aanschaffen en met elkaar communiceren. Deze verandering blijft nog wel even doorgaan, met de opkomst van onder andere mobiele en lokale marketing.
Wij helpen bedrijven bij hun online marketing voering en geven tevens online marketing worshops, waarin we deelnemers kennis laten maken met online marketing. Meer weten? Vul dan het contactformulier hieronder in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op.