77% van de online klanten laat zich beïnvloeden door beoordelingen van anderen. Of het nou om diensten gaat, producten of een specifieke service; de mening van de klant heeft een grote invloed op het imago van een bedrijf.
In de praktijk horen wij vaak dat ondernemers liever de deur dicht houden, omdat zij bang zijn voor openbare, negatieve reacties in de vorm van een klantenreview op hun website. Als je goed werk levert, zijn wij ervan overtuigd dat je hier niet bang voor hoeft te zijn. Alleen maar positieve reacties moet je ook niet verwachten, de kans dat er negatieve reacties komen is altijd aanwezig. Enkele negatieve reacties kunnen echter geen kwaad, omdat dit jouw overall beoordeling juist geloofwaardiger maakt. Daarnaast kun je direct op negatieve reviews inspelen, door een passende (openbare) reactie aan de klant in kwestie te geven en te laten zien dat je bereid bent het probleem op te lossen.
Er zijn veel aanbieders van online reviewstools. Klantenvertellen/Kiyoh, TrustPilot of The Feedback Company bieden reviewtools die veel gebruikt worden in Nederland. In de basis komt de werking van de tools overeen:
Ben je nieuwsgierig geworden welke tool het beste aansluit op jouw webplatform? En hoe het zit met de technische implementatie? Ons team zoekt dit graag voor je uit, neem gerust contact op.