Social media speelt een belangrijke rol in het klantcontact met de doelgroep. Via verschillende kanalen is het mogelijk om interactie met de doelgroep te zoeken. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en ook Snapchat zijn social media die zijn uitgegroeid naar actieve advertentiekanalen. Adverteren is geen nieuw item maar een truc uit de oude doos. We vertellen er graag meer over in dit blogartikel.
Adverteren via het social media biedt verschillende kansen namelijk: naamsbekendheid, betrokkenheid met de doelgroep en vooral een groter bereik genereren.
Social media is al langere tijd een platform waar verschillende doelgroepen gebruik van maken. Hier zoeken ze onder andere interactie en onderwerpen om te delen met elkaar. Bezoekers scrollen op zoek naar inspiratie of informatie voor aanschaf van producten of diensten. Bedrijven kunnen met adverteren zich richten op deze ruimtes binnen social mediakanalen. Door de verschillende opties binnen adverteren is het mogelijk om specifiek te targetten op doelgroepen. Zo is het mogelijk om te targetten op locatie, leeftijd, geslacht, taal, relatie, opleidingsniveau, interesses en gedragspatronen. Dit zorgt ervoor dat een merk of organisatie een persoonlijke boodschap kan brengen naar de doelgroep. Met adverteren op social media versterkt u het merk en de band met uw klanten.
De voordelen die adverteren op social media met zich meebrengt zijn:
Er zijn verschillende advertentie vormen die geplaatst kunnen worden. Deze advertentievormen zien er anders uit en zijn op verschillende plekken op het platform vindbaar. We bespreken de advertentie vormen per social mediakanaal.
Voorbeeld
Bent u nog geen expert op het gebied van social media, maar wilt u wel gebruik maken van de advertentie vormen op social media? Onze online marketeers brengen graag in kaart hoe zij u hiermee kunnen helpen. Voor meer informatie lees ook: Het belang van adverteren op social media wordt steeds groter.
Social expert