Bent u al op de hoogte van de mogelijkheden die mobiel adverteren biedt?

08 december 2016

De Mobile marketing trend zet zich voort in 2017. Maar wat houdt Mobile marketing eigenlijk in? Mobile marketing is de communicatie naar de klant via het mobiele netwerk. Iedereen heeft anno 2016 zijn mobiel binnen handbereik. De communicatie via het mobiele netwerk verspreid zich enorm snel. Hierdoor bereikt u een groter deel van de doelgroep. De uitingen naar de mobiele gebruiker zijn persoonlijk, interactief en doelgericht. De voordelen van mobile marketing zijn het vergroten van de merkbeleving, naamsbekendheid en traffic naar uw website.

De maand december is aangebroken. Dat betekent dat er veel wordt gekocht via de mobiele telefoon of iPad. Bijna 45% van de Nederlandse aankopen vindt via de mobiele telefoon plaats. Uit onderzoek blijkt dat er steeds meer aankopen worden gedaan door middel van een smartphone. Het is voor bedrijven dus belangrijk om een sterke mobiele strategie te hebben.

Weleens online gekocht

Grafiek online besteding

Bron: CBS

Advertenties op mobiel 

Mobiel adverteren is een effectief middel op het gebied van mobile marketing. Het speelveld van mobiele advertenties is groter geworden en wordt in 2017 steeds belangrijker. Adverteren via mobiel kent vele mogelijkheden, zoals bannering via het Google Display Netwerk of Facebook advertisement.

Mobiel vriendelijk

Om optimaal gebruik te maken van mobiel adverteren is het belangrijk dat uw website of webshop mobielvriendelijk is. Er zijn verschillende manieren om de website geschikt te maken voor mobiel gebruik. De beste manier hiervoor is de lay-out van de website automatisch te laten aanpassen aan het scherm waar op gekeken wordt. Deze methode wordt ook wel responsive design genoemd. De inhoud blijft zo hetzelfde alleen ziet het er op ieder scherm goed uit!

Verwachtingen voor 2017

In het volgende jaar zullen we volgens Google te maken krijgen met een aparte mobiele index. Dit betekent dat er een rangschikking van de zoekresultaten komt voor mobiel gebruik.  De zoekresultaten van mobiel zullen daardoor verschillen van de resultaten op een desktop.

Een andere belangrijke trend is het betalen met een smartphone. Het afgelopen jaar hebben we al een voorproefje gehad met de komst van smartphones met een NFC Chip voor contactloos betalen. Een mooie gelegenheid voor consumenten om losse pasjes te lozen.

Een derde trend is het persoonlijk bedienen van de doelgroep. Een voorbeeld is Facebook. Facebook maakt meer gebruik van Facebook Messenger naast haar andere platformen.  Hierdoor kan Facebook de beste tijden en locaties bepalen om push-berichten te versturen naar de ontvanger.

Als laatst zal in 2017 de videocontent op smartphones groeien. Doordat consumenten tal van video’s bekijken via verschillende schermen zal het toch echt noodzakelijk worden om videobeelden in te zetten. Hierdoor speelt u beter in op mobiel adverteren.

So, how mobile are you?

Vindt u het een interessant onderwerp of wilt u meer te weten komen over de mogelijkheden van mobiel adverteren? Lees dan ook het artikel: Display adverteren via Google AdWords

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW