Bent u klaar voor de online marketing trends van 2017?

29 december 2016

Na een succesjaar als 2016 kijken we uit naar het nieuwe jaar. Nieuw jaar, nieuwe kansen is het niet? De online marketing wereld staat niet stil. Integendeel groeit deze vorm van marketing hard. In dit blogartikel gaan we kort in op de belangrijkste online marketingtrends van 2017.

Visuele content beter op het netvlies

In 2017 worden beelden steeds belangrijker in iedere online marketingstrategie. Visuele content is beeld dat onder andere geplaatst wordt door middel van afbeeldingen of video’s. Voorbeelden van platformen waar visuele content constant worden gebruikt zijn: YouTube, Pinterest, Tumblr, Instagram en Snapchat. Deze platformen worden social media kanalen genoemd. Door beelden te gebruiken maakt u het gemakkelijker voor de bezoeker of gebruiker om ingewikkelde content te begrijpen en te onthouden. Deze beelden worden door de gebruiker ook sneller gedeeld dan teksten. Door het toepassen van visuele content bij teksten versterkt u niet alleen de geschreven tekst maar ook de Google ranking

Er zijn verschillende vormen van visuele content. Allereerst door afbeeldingen toe te passen biedt u ondersteuning aan de tekst. De tekst wordt aantrekkelijker en aanspreekbaar voor de doelgroep. De tweede vorm van visuele content zijn infographics. Als u cijfers of getallen gebruikt dan is infographic een handige tool om te gebruiken. De derde vorm van visuele content is video’s. Deze vorm van content biedt meer beleving en toelichting aan de doelgroep.

Nieuwsgierig naar de content mogelijkheden? Wij verzorgen de juiste content strategie voor verschillende doelgroepen.

Native Advertising nuttig of waardeloos?

De afgelopen jaren hebben we kennis kunnen maken met een nieuwe vorm van content. In 2016 zagen we al dat native advertising werd gebruikt naast display advertising. In de toekomst zullen we steeds meer gebruik maken van de vorm native advertising. Maar waarom is native advertising interessant?

Native advertising is een vorm van sponsor, branding of integratie content waarbij het verhaal past bij de tone of voice en opmaak van een website. Een voorbeeld is, een consument besteld eten op thuisbezorgd en ziet vervolgens een stukje tekst over een nieuwe frituur pan. De tekst sluit aan bij de tone of voice en opmaak van het platform. De advertentie valt sneller op. De doelgroep heeft vaak niet in de gaten dat zij hierdoor beïnvloed wordt. Het bericht op de advertentie weergeeft informatie die klikken als vervolg onbewust prikkelt. Zolang de content past bij de website en de relevantie van haar bezoekers is het een geschikte vorm van adverteren.

Wilt u gebruik maken van display advertising of een andere vorm van advertising? We helpen u graag verder.

Klaar voor Augmented Reality?

Afgelopen zomer werd augmented reality heel slim ingezet door uitvinders van de Pokémon Go app. Wie niet zelf aan het rondrennen was door de straten, werd wel geconfronteerd met deze enorme hype. Het werd wereldwijd besproken door verschillende grote kanalen. De virtuele reality en augmented reality zullen komende jaren groeien. Augmented reality is kort gezegd een technologie die de realiteit en virtuele wereld laat samensmelten. Waarom deze ontwikkeling belangrijk is? De nieuwe vorm van customer experience zijn in de toekomst inzetbaar om interactie en contact met de klant te versterken. Het medium zal gebruikt kunnen worden om een verhaal te vertellen rondom u merk. Maar ook om de keuze makkelijker te maken voor de klant. Zo speelt IKEA in op augmented reality door meubilair in de eigen woonkamer te vertonen door middel van de catalogus. Hierdoor maakt IKEA het gemakkelijker voor haar doelgroep om een product aan te schaffen.

In de komende jaren zullen we nog veel te zien krijgen van de online marketing trend augmented reality.

 

 Wij geven u graag inzicht in de mogelijkheden voor u. Neem contact op.

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW